Secundair | Manier van leren
Het secundair blokonderwijs richt zich op een groep rijbewijsleerlingen die op een biologische wijze aanleg hebben voor hun rijvaardigheid. Het secundair blokonderwijs is terughoudend op de snelle ontwikkeling (vorderingen) over hun rijbekwaamheid. Dit komt omdat de rijbekwaamheidsniveau bij deze groep volledig in onbalans is met het rijstijlniveau.
Hoogmoedigheid van opleiders, summatieve toetsingen van examinatoren en het ontvangen van complimenten over hun rijbekwaamheid leid bij deze groep tot zelfoverschatting binnen de grenzen van het autorijden. Dit leid tot haastig rijgedrag, hogere snelheden, meer afleiding tijdens het rijden en het beoordelen van rij- bekwaamheden van andere bestuurders in het verkeer.
Het secundair blokonderwijs richt zich met name op het rijstijlniveau die bewust in balans moet komen met het rijbekwaamheidsniveau, waarbij rijbewijsleerlingen van deze groep opmerkelijk anders gaan rijden als ze de grenzen van het autorijden en de beperkingen van het verkeer onder eigen ogen in gaan zien.
Elke bezoeker van deze website wordt geacht kennis te nemen van de gebruiksvoorwaarden van Dutch Lápetus research & development . Het raadplegen van deze website betekent dat de bezoeker deze gebruiksvoorwaarden begrijpt, aanvaardt en erdoor gebonden is.